Darmowa dostawa od 150 zł

Darmowa dostawa od 150 zł

    • Brak produktów w koszyku.

OREKA pionierskie naturalne [WYWIAD]

OREKA pionierskie naturalne [WYWIAD]

Wywiad oreka
1. Antysmogowa Kostka do demakijażu i silnie oczyszczająca kostka do demakijażu OREKA to są dwa główne produkty. Jak zrodził się pomysł stworzenia kostek? 

Pomysł na stworzenie marki OREKA narodził się kilka lat temu, kiedy byłam jeszcze prezesem badawczo- rozwojowej spółki KF Niccolum. Marka OREKA miała obejmować bardzo innowacyjne produkty wspierające mikrobiom i naturalną powłokę ochronną skóry. Rozmowy z Funduszem Inwestycyjnym trwały do I kwartału 2020. Następnie epidemia Covid-19 zmieniła wszystko. W maju 2020 zrezygnowałam z bycia prezesem KF Niccolum i pomimo pandemii zdecydowałam się zrealizować projekt OREKA z własnych środków i wejść na rynek. Jako pierwsze produkty OREKA przedstawiliśmy we wrześniu 2020 biodegradowalne Kostki do demakijażu OREKA, teraz, rok później szykujemy się do wielkiego wyjścia z kolejną innowacyjną nowością. Pomimo ogromnego podjętego ryzyka, projekt okazał się sukcesem, rośnie i rozwija się.

2. Eko i WEGE staje się trendy, ale to wciąż nisza i duże ryzyko na zarobek. Kiedy zdałaś sobie sprawę, że Twoje hobby może przekuć się w biznes?

Doskonale powiedziane, ekologiczne i zrównoważone podejście do zakupów, to wciąż jeszcze nisza, jednak dla mnie najważniejsza w życiu jest spójność z przekonaniami. Jestem minimalistką, nie lubię przerostu formy nad treścią, szanuję środowisko naturalne i drugiego człowieka. Taka jest też moja marka OREKA. Nie jest dla nas istotny bardzo szybki wzrost i skalowanie, a nasz klient, jakość naszego produktu, to jak jest zbudowany, jakie surowce i materiały wybieramy, jak one są pozyskiwane, czy nigdzie podczas doboru rzeczy, które kupujemy nie było wyzysku pracowników lub nadmiernej eksploatacji natury. To powolny proces, ale nie szkodzi. Wzrastamy we własnym tempie, będąc najlepszą wersją siebie. W spokoju i harmonii. Takie produkty chcemy zaoferować naszym klientom. Długo pracujemy, a potem oferujemy rozwiązania nowe, innowacyjne i ekologiczne, a także doskonałej jakości i w przystępnej cenie.


3. Z jakimi trudnościami spotkałaś się podczas tworzenia marki? Co było największym wyzwaniem na początku Twojej przygody w biznesie? 

Tworząc kolejną firmę, bez wsparcia kapitału zewnętrznego, w tak niepewnych i niesprzyjających warunkach, jak szczyt pandemii sars-cov-2, gdzie wszystko było nieprzewidywalne, spotkałam się z wieloma wyzwaniami. Niepewne płatności od klientów, zachwiania łańcucha dostaw, zamykanie żłobków (a samodzielnie wychowuję 2-letniego synka). Jednak wszystko skończyło się dobrze, po raz kolejny sprawdziła się moja dewiza życiowa, że jeśli ma się do czegoś ogromne przekonanie, to warto próbować.

4. Co świadczy o unikatowości kostek? Jakie właściwości mają kostki? Co wyróżnia je od rozwiązań dostępnych na rynku kosmetycznym?

W momencie wprowadzenia na rynek (wrzesień 2020) nasze kostki były pierwszym takiego typu rozwiązaniem na rynku. Dziś jest już kilka produktów konkurencji. Jesteśmy przekonani, że nasze nadal pozostają najlepsze, a przede wszystkim, co nas odróżnia – biodegradowalne, od formuły po kartoniki.

5. Czy jest jakiś składnik kostek, który jest najbardziej wyjątkowy lub zaskakujący?

Naszym ulubionym składnikiem kostek OREKA jest biopolimer chitosan – to cząsteczka o ogromnym potencjale, antybakteryjna, przeciwgrzybicza, w niektórych patentach wykazano jej aktywność przeciwko koronawirusom. Chitozan potrafi regenerować skórę i goić oparzenia. Nad tą cząsteczką we współpracy z różnymi grupami badawczymi pracuję już od 2012 roku, czego efektem jest kilka patentów.

6. Na co kładziesz szczególny nacisk podczas produkcji swoich produktów? Jak wygląda cały proces produkcyjny?

Proces produkcyjny jest wykonywany u mnie w manufakturze. Każdy produkt jest handmade. Pozwalamy sobie na niedoskonałość w wyglądzie produktów, przecież są rękodziełem, natomiast nie ma nigdy kompromisu z kontrolą jakości, na to kładziemy największy nacisk.

7. Jakie masz plany na przyszłość? 

Chciałabym rozwijać markę OREKA, w październiku 2021 ukaże się nasza nowość. Jeszcze nie chcę zdradzać, co to będzie, ale znów będziemy pierwsi na rynku rodzimym i europejskim.

8. Co według Ciebie powinno, a co nie ma prawa znaleźć się w ekologicznych kosmetykach?


Nie popieram wyzysku, dlatego uważam że surowce w Eko-kosmetykach powinny być pozyskiwane w zrównoważony sposób.

9. Czy oprócz eko-pomysłu na biznes starasz się dbać o środowisko również na innych poziomach? Czy jest to np. ważny czynnik przy doborze partnerów?

Tak. Dla mnie dbałość o środowisko i drugiego człowieka to kluczowe wartości, którymi kieruje się przy wyborze
partnerów biznesowych. Etyka w biznesie jest bardzo ważna. Bez niej relacje są krótkoterminowe i nie można na
nich budować.

10. Czy są pytania, które powinniśmy zadań a nie zadaliśmy ?

Nie, bardzo ciekawe pytania, dziękuję za rozmowę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

MetodaCzas dostawyCena
Paczkomaty 24/7do 1-2 dni roboczych9,99 zł
Poczta Polska dostawa pod adresdo 2-3 dni roboczych10,90 zł
Poczta Polska dostawa do punktudo 2-3 dni roboczych10,50 zł
ORLEN Paczkado 2-4 dni roboczych8,99 zł
Kurierdo 1-2 dni roboczych13,99 zł
Punkt odbioru DPD Pickupdo 1-2 dni roboczych13,99 zł
Odbiór osobistypo uprzednim ustaleniu0 zł